اسم فارسى را با خطّ لاتين مينويسند! خب چرا؟

من خيلى نگران زبان فارسى‌ام؛ خيلى نگرانم.
سالها پيش ما در اين زمينه كار كرديم، اقدام كرديم،
جمع كرديم كسانى را دُور هم بنشينند.
من ميبينم كار درستى در اين زمينه انجام نميگيرد و تهاجم به زبان زياد است.
...
اين خطرناك است.
اسم فارسى را با خطّ لاتين مينويسند! خب چرا؟
چه كسى ميخواهد از اين استفاده كند؟
آن كسى كه زبانش فارسى است يا آن كسى كه زبانش خارجى است؟
اسم فارسى با حروف لاتين!
...
روى كيف بچّه‌هاى دبستانى چه لزومى دارد كه يك تعبير فرنگى نوشته بشود؟
روى اسباب بازى‌ها همين‌جور؛
من واقعاً حيرت ميكنم.
اين جزو چيزهايى است كه شما خيلى درباره‌اش مسئوليّت داريد.
البتّه من مثالهايى در ذهن دارم براى اين استعمال زبان فارسى كه نميخواهم ديگر حالا آنها را عرض كنم؛
نام شركت، نام محصول، نام مغازه!
و از اين قبيل همين‌طور مكرّر تعبيرات فرنگى و بخصوص انگليسى؛

من از اين احساس خطر ميكنم

 



نظرات شما عزیزان:

حمید رضا
ساعت1:19---5 فروردين 1394
چه جالب!!!

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  ,