در اتوبوس نشسته بودم و در افکار خودم غرق بودم که با صدای خانمی که پشت سرم نشسته بود به خودم آمدم و به طور اتفاقی حرفهایش توجهم را جلب کرد که به نفر کناری خود می گفت:

 ای بابا! مگه ما چی داریم که همش میگن خمس مالتون رو بدید، زکات مالتون رو بدید؟ هر جا میرم و طلاهامو میندازم یکی پیدا میشه و بهم میگه این همه طلا داری خمس و زکاتش و میدی؟ من نمیدونم تو این بدبختی و گرونی و سختی زندگی ها دیگه این وسط زکات چیه؟ ما خودمون محتاجیم از کجا بیاریم یه چیزی هم انفاق کنیم؟ من که هرچی پول دستم بیاد میرم طلا میخرم و نگه میدارم که ذخیره و پس اندازی باشه برای فردام.

 وقتی حرفهای زن تمام شد در این فکر بودم که مگر زکات چیزی جز این است که هرقدر در راه خدا انفاق کنیم برکت مال خود را زیاد کرده ایم؟

 

خداوند در آیات 33-34 سوره مبارکه ی توبه می فرمایند :

 و کسانى که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) مى سازند، و در راه خدا انفاق نمى کنند، به مجازات دردناکى بشارت ده! (٣٤)

در آن روز که آن (اندوخته ها) را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن پیشانى و پهلو و پشت آنان را داغ مى نهند; (و به آنها مى گویند:) این همان چیزى است که براى خود اندوختید و گنج ساختید! پس بچشید چیزى را که براى خود مى اندوختید! (٣٥)

 

اولین فایده دادن زکات، منظم شدن معیشت و وضع زندگی تهیدستان و فقرا است.

یکی دیگر از فواید زکات، پاک شدن نفس از صفت ناپسند بخل و شفا یافتن از این بیماری است

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  ,